استراتژی رشد و تجربه کاربری

استاندارد

انسانها با عبور از گذرگاه تجربه رشد میکنید.انسانهای رشد یافته تشنه کسب تجربه و تبادل اون هستند چون میدانند خوراک رشد اونها از این طریق تامین میشه. برای رشد کردن باید هزینه کرد. کسب تجربه به راحتی محقق نمیشود.

چند ده سال قبل و نه خیلی قبل ،آدمها برای کسب تجربه نیمی از عمرشان رو میفروختند. تا یه نفر میخواست خیاط ماهری بشه و تجربیات یه استاد خیاط رو کسب کنه باید ۱۰-۱۵ سال شاگردی میکرد و به نوعی مجانی و یا با حقوق اندک کار میکرد. اگر بخواهیم ارزش این ۱۰ سال رو حساب کنیم به نرخ امروز بیشتر از ۲۰۰ میلیون تومان میشه! حالا اگر بعد ۱۰ سال تصمیم به تغییر شغل میگرفتند که پناه برخدا. عمر آدمها برای کسب تجربه در حال هزینه شدن است.

کسب و کارهایی که در مسیر رودخانه قویی از تجربیات کاربرانشون قرار دارند و به خوبی ارزش این جریان حیاتی و ثروت آفرین رو درک کرده اند هرگز حاضر نیستند خودشون رو از مواهب این رودخانه محروم کنند. علم تجربه کاربری شما رو توانمند میسازه تا از این رودخانه بتونید استفاده کنید و رشد کنید. اونقدرها هم کار ساده ای نیست استفاده از این جریان. نیاز به آمادگی دارد. یه تمرین خوب برای کسب این آمادگی اینه که مسیر تجربیات کاربران خودتون رو تشخیص بدین و سعی کنید در ابتدا اون رو بشناسد. تحقیقات تجربه کاربری کارش تحقیق و تفحص در این جریان و مسیر هست.
نتیجه این شناخت به شما کمک میکنه تا یه مسیر مساعد برای فعالیت خودتون که آمادگی کافی در اون دارید رو شناسایی کنید و شروع به بهره برداری کنید. آگاهانه خودتون رو به کاربر نزدیک کنید تا به خوبی مسیر تجربیات اون رو شناسایی کنید.
تلاش جهت کنترل و تغییر چرخه ها و جریانها کار اشتباه و پر هزینه است . الان زمان مناسبی برای تعریف استراتژی رشد در این فضای ذهنی شما هست.

استراتژی رشد با کمک تجربه کاربری بهترین زمان و مکان مناسب در جریان رودخانه تجربه کاربری رو برای تکثیر و رشد اورگانیک بیزنس شما پیدا میکنه .

اگر شما در اون شرایط مساعد قرار بگیرید چاره ندارید بجز رشد کردن. رشد شما دیگه دست خودتون نیست! کاربرها و جریان تجربیات اونها به صورت تصاعدی بیزنس شما رو بزرگ میکنند . در واقع شما نقش مستقیمی در رشد خودتون ندارید. این کاربران هستند که شما رو رشد میدهند. چون کاربرها این کار رو دوست دارند و از این کار لذت میبرند

استراتژی رشد شنا کردن در جریان رودخانه تجربه کاربری است

پی پال به خوبی از قدرت این جریان آگاه بود .با شنا کردن در جریان تجربه کاربران eBay  به خوبی تونست استراتژی مناسبی برای رشد خودش در مسیر بیزنس eBay انتخاب کنه و اولین هک رشد خودش را انجام بدهد. پیشنهاد میکنم این مقاله رو بخوانید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *