چرا باید از تست A/B در بهینه سازی استفاده کنیم؟

ab-testing تست a/b
استاندارد

اگه شما  هم صاحب کسب و کار آنلاین هستید آیا می دونید اعمال بعضی تغییرات  کوچک با کمک تست A/B  در صفحات وب سایت یا اپلیکیشن شما، میتونه در  بهینه سازی نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری به شکل قابل توجهی تاثیر گذار باشد ؟

با کمک تست A/B می توانید درجه تاثیرگذاری اعمال تغییرات در عناوین ، رنگ ها ، تصاویر ،جایگاه دکمه ها و … را در محصولتون مورد بررسی قرار بدهید. در این تست تغییری کوچک در صفحه اعمال میشود و هر دو نسخه قبل و بعد از تغییرات به دو گروه مساوی از کاربران نمایش داده میشود و میزان رسیدن به اهدف مورد ارزیابی قرار میگیرد. تست کاربردپذیری A/B  به ما کمک می کنه از واکنش کاربر نسبت به عملکردمون آگاه شویم و بر اساس نتایج واقعی بهینه سازی نرخ تبدیل را با اطمینان بیشتری انجام دهیم.

تست A/B با هدف تبدیل “ما فکر می کنیم” به “ما می دانیم” است و اینکار با مقایسه حالات مختلف و اندازه گیری اهداف صفحات انجام می شود.  بطور مثال میزان ثبت نام، دانلود، خرید محصول و… .

در مقاله پیش که توسط نوید کاشانی نوشته شده به اهمیت تست A/B در بهینه سازی نرخ تبدیل و اینکه چرا باید از این تست استفاده کرد به خوبی اشاره شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *